Kontakt z nami

Zadzwoń

+48 784 974 332

lub napisz

info@etranspomoc.pl

K
O
N
T
A
K
T

Zdarzenie na drodze

Byłeś świadkiem wypadku na drodze ?

Opisz, wyślij zdjęcie !
Dodaj zdarzenie

Pomoc w drodze

Firmy

zachodniopomorskie pomorskie warmińsko-mazurskie podlaskie mazowieckie lubelskie podkarpackie swietokrzyskie łodzkie kujawsko-pomorskie wielkopolskie lubuskie dolnośląskie opolskie śląskie małopolskie

Przewodnik

Pogoda

Problemy starszych aut cz.1 - wymiana uszczelki pod głowicą

Problemy starszych aut cz.1 - wymiana uszczelki pod głowicą22-06-2015

 

 

Kupno używanego samochodu to oczywista oszczędność, jednak często nawet doświadczony kierowca nie jest w stanie wykryć wszystkich usterek, które nieuczciwy sprzedawca usiłował przed nim ukryć. Z reguły najwięcej kosztuje remont silnika lub karoserii. Jednym z częstszych problemów dotykających starsze modele silników spalinowych jest awaria uszczelki pod głowicą.

 

Jak zatem zawczasu dostrzec i uniknąć kosztownych napraw? Wystarczy wypatrywać oznak nieprawidłowego działania jednostki napędowej i obserwować objawów świadczących o uszkodzeniu. Do tych objawów należą: dym wydobywający się spod maski, w układzie chłodzenia pojawia się olej, do układu smarowania natomiast przedostaje się płyn chłodniczy – rozrzedza on olej, co powoduje obniżenie jego parametrów.

 

Jak najszybciej samemu wykryć usterkę tego typu? Najłatwiej jest nabyć w sklepie motoryzacyjnym lub w internecie prosty przyrząd przeznaczony do tego celu. Jego koszt waha się w okolicach 30-50 zł, a w jego skład wchodzi rurka i pojemnik z niewielką ilością specjalnego płynu. Użycie przyrządu jest bardzo proste: zamiast korka zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego umieszczamy ową rurkę, uruchamiamy silnik i czekamy. Płyn w pojemniku przyrządu zmienia kolor w kontakcie ze spalinami, informując nas o nieszczelnościach uszczelki pod głowicą. Zwiększający się poziom oleju silnikowego również może zwiastować awarię uszczelki – do oleju przedostaje się płyn chłodniczy.

 

Jeżeli już zauważymy poważniejsze uszkodzenia, dalsze czynności warto wtedy powierzyć doświadczonemu mechanikowi. Następnym co powinien zrobić, jest pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia. W przypadku, gdy ciśnienie przekracza normę dla danego silnika, wiadomo wtedy, że do układu chłodzenia przedostają się spaliny podnoszące ciśnienie. Po wnikliwej diagnozie, specjalista może przystąpić do naprawy. Przed przystąpieniem do wymiany samej uszczelki należy najpierw zdemontować głowicę oraz sprawdzić drożność i szczelność kanałów wewnątrz niej. Jeśli głowica przejdzie powyższą próbę bez problemów, można przystąpić do planowania – wyrównywania powierzchni głowicy, która styka się z blokiem silnika. Dopiero tak przygotowana głowica może być ponownie zamontowana w samochodzie, oczywiście z użyciem nowej uszczelki (nie warto oszczędzać na jej zakupie) oraz nowych śrub. Koszt całej naprawy zależy od samego silnika, modelu i cen części zamiennych. Sama robocizna wyceniana jest na około 1000-1500 złotych, doliczając ceny części zamiennych uzyskamy finalną kwotę na poziomie ponad 3000 złotych. Krytyczne naprawy każdego silnika wiążą się z poważnymi wydatkami. Wymiana uszczelki pod głowicą nawet w stosunkowo nieskomplikowanym i leciwym samochodzie to spory wydatek. Przed demontażem głowicy mechanik musi pozbyć się wielu pomniejszych elementów, co wydłuża czas i podwyższa cenę całej usługi. Warto pamiętać, że lepiej jest zapobiegać, niż leczyć.

 

 

Źródło: moto.wp.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skomentuj

Panel użytkownika

Zapomniałem hasła

bus4us.eu

psycho-spectrum.pl

Facebook

Twitter

Nasa Klasa