Kontakt z nami

Zadzwoń

+48 784 974 332

lub napisz

info@etranspomoc.pl

K
O
N
T
A
K
T

Zdarzenie na drodze

Byłeś świadkiem wypadku na drodze ?

Opisz, wyślij zdjęcie !
Dodaj zdarzenie

Pomoc w drodze

Firmy

zachodniopomorskie pomorskie warmińsko-mazurskie podlaskie mazowieckie lubelskie podkarpackie swietokrzyskie łodzkie kujawsko-pomorskie wielkopolskie lubuskie dolnośląskie opolskie śląskie małopolskie

Przewodnik

Pogoda

6 najpopularniejszych przyczyn przegrzania silnika

6 najpopularniejszych przyczyn przegrzania silnika21-08-2015

silnik.jpg

 

Przy tegorocznych upałach kierowcy mogą się spodziewać wielu awarii w swoich samochodach. Pogoda szczególnie nie sprzyja podzespołom, które normalnie narażone są na oddziaływanie wysokich temperatur. Poniżej przedstawiamy kilka najczęstszych przyczyn przegrzewania się silnika oraz podajemy sposoby, dzięki którym można im zaradzić.

 

1. Pasek napędzający pompę cieczy lub wentylator spadł lub uszkodził się

 

Jest to jedna z najbardziej błahych i prostych do zdiagnozowania usterek. Kupno i wymiana paska to koszty rzędu 100 zł, niezależnie od marki i modelu samochodu.

 

2. Wyciek płynu chłodniczego na skutek nieszczelności

 

W tym przypadku również nie są potrzebne ani wiedza specjalistyczna, ani dużo pieniędzy – wystarczy znaleźć miejsce wycieku, uszczelnić go i wlać nową porcję płynu chłodniczego. Jeżeli zdecydujemy się zlecić to mechanikowi, cała usługa nie powinna wynieść nas więcej niż 200 zł. Na cenę może wpłynąć ewentualnie to, że jakiś przewód został przetarty mechanicznie lub nadgryziony przez kunę.

 

3. Zepsuł się czujnik temperatury płynu chłodniczego

 

W starszych samochodach można sprawdzić czujnik łącząc przewody zasilające wentylator chłodnicy „na krótko”. W nowszych pojazdach można posłużyć się elektronicznym testerem podpinanym do złącza EOBD. Koszt kupna i ewentualnej wymiany czujnika to od 20 do 200 zł.

 

4. Sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy nie działa


Jeżeli jesteśmy posiadaczami starszego samochodu, to możemy mieć problem ze sprzęgłem wiskotycznym, które niekiedy może rozłączać się lub załączać pod wpływem temperatury. Sprzęgło można wypróbować w prosty sposób - na zimnym, wyłączonym silniku wentylatorem da się obracać jednym palcem. Jeśli silnik jest gorący, wentylatorem nie powinno się dać obrócić. Jeśli jest inaczej - sprzęgło wiskotyczne nadaje się do wymiany. Koszt wymiany takiego sprzęgła to średnio 200-450 zł.

 

5. Awaria pompy cieczy chłodzącej

 

Uszkodzenie pompy można łatwo poznać po wycieku. Czasem z zewnątrz nie występują żadne objawy uszkodzenia pompy. Naprawa polega na wymianie podzespołu – cena usługi wynosi od 200 do 1000 zł.


6. Zużyta uszczelka pod głowicą


Na zużycie uszczelki pod głowicą wskazuje regularne przegrzewanie się silnika, pęcznienie elastycznych przewodów układu chłodniczego, ubytki płynu chłodniczego mimo braku wycieków. Wymiana uszczelki to koszt od 400 do 1500 zł.



Skomentuj

Panel użytkownika

Zapomniałem hasła

bus4us.eu

psycho-spectrum.pl

Facebook

Twitter

Nasa Klasa